lördag 12 april 2014

En torr jävla bondekaka bjudes

Vi startade dagen med att åka in till staden.
Det var invigning av CrossFits nya lokaler.
Det var Lördag och därmed hade vi lovat den Wilda att köpa lördagsgodis.
Väl på plats började det suga i kaffetarmen.
Å en fika på detta hade inte varit fel.
Vi gick in på ett fik frågade efter något mjölkfritt.
Personalen tittar lite nonchalant och pekar på en delicatoboll.
Under tiden hinner jag räkna till fyra andra saker som jag VET är mjölkfria.

Vi tackade vänligt för expertisen och gick vidare till nästa fik.

Samma sak där.
Hon pekade ut en bondekaka.
Thats it.
Det är inte första gången som jag står där med nån torr butterkaka i handen som Wilda bara rynkar näsan åt.
Med en personal som inte ens orkar läsa vad saker och ting innehåller utan bara rycker på axlarna.
Mitt humör svängde, jag vände på klacken sket i fikat och köpte godis istället.

Väl inne i bilen var jag på så dåligt humör att jag ville smälla huvudet i ratten och skrika könsord!

Nu längtar vi tills "Kläckeberga kafe" öppnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar