måndag 5 november 2012

Årets "klipp"


Jag tog mig i kragen och handlade vinterskor till den Wilda i fredags.
Årets klipp tänkte jag när det visade sig att det var förra årets modell.
INTE årets
Då kostade dom endast 99 riksdaler och inte 399.
Vilken service tänkte jag, gladare än gladast.
Väl hemma inser jag att jag fått fel storlek med mig hem st.22.
What a fuck
Skulle jag inte ha ett par i st21?

I lördags åkte jag tillbaka försklarade det lilla misstaget och fick en ny kartong med mig hem.
St21 stod det.
Tydligt och klart.
Idag när Wilda skulle ut i ösregnet och göra premiär plockar jag fram en sko st21 och en i st22.
Då svor jag.
HÖGT

En kvart senare satt jag i bilen påväg in till skobutiken.
Nu står det ett par nya vinterskor i storlek 21.
Jag varken vill eller orkar räkna ut vad skorna kostade i slutändan.
Efter tre vändor in till city och tillbaka.

+ att jag köpte en jävla impregnering för att skorna va så billiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar