lördag 3 november 2012

Allt för min mormor

När vi köpte hus sa alla Grattis, va roligt,
Utom mormor eller ja hon sa ju självklart "Grattis" och  "Va roligt" men efter det så utbrast hon.
"Ja tänk va bra då kan du bli så där blond och snygg i håret, för det där mörka My ja det såg ju förfärligt ut"
Till saken hör att där vi bodde innan hade vi egen brunn, där blev mitt blekta hår grönt.
Det påpekade också min mormor.
Därav den mörka färgen.
Jag kunde ju inte göra annat än att uppfylla hennes önskan.
Så jag knatade iväg till Hanna på "Studio 38"
Att gå från röd till blond tar sin lilla tid och några blekningar.
Hanna blekte och gnuggade tills min psoriasisbotten var så rödsvedd  men vill man vara fin..

4 kommentarer:

  1. Jag får visa henne blogginlägget i kväll när hon kommer hit och äter middag. Får se om ditt yttre duger bättre till henne nu? Mamma

    SvaraRadera
  2. Snygging!!!
    Är bra att du är tillbaka till att vara blond, så folk ser skillnad på oss två liksom.
    Puss!

    SvaraRadera
  3. Härlig och ärlig mormor du har! :D
    Jag vet ju inte hur du såg ut innan, men du passar som blondin och nu lär du ju få ett roligare liv om man ska tro på sånt. Jag är blond... och jag har extremt roligt hela tiden! ;)Välkommen i gänget!

    SvaraRadera
  4. Färgen blev godkänd av mormor, hälsar mamma.

    SvaraRadera