söndag 15 juli 2012

Ljuva 50-tal

I veckan som var hälsade moster Nina på ifrån Göteborg.
Vi tog då en tur till Kalmar city och gick på en "ny" butik. Inne på en liten bakgård vid Gerdas te och kaffehandel låg det en antik och loppis affär, ett fik och en liten butik som gjorde smycken, kläder och massa annat av återvunna saker.

Döm av min förvåning då jag öppnar en låda och finner dessa skönheter i storlek 35.
Jag slet åt mig skorna och utbrast "Dom bara ska jag ha!"
Pressade ner foten och fick med nöd och näppe i fötterna, men utan strumpor sitter dom som en smäck.

Inne på Re-do  fann jag denna ring, tillverkad utav gammalt porslin. (Berså) Behöver jag säga att denna 50-tals kåta kvinna har dessa kaffekoppar i sin String hylla.

Nu firar vi in den första semesterdagen med ett glas fläderchampange.
 So long...

2 kommentarer:

  1. Det var en VÄLDIGT fin dag!

    SvaraRadera
  2. Lillasyster undrar om du kan gå i skorna. Hon trodde att det var prydnadsskor :-). Mamma

    SvaraRadera