torsdag 19 juli 2012

Äpplet faller inte långt ifrån Päronen

Nej nu får det vara nog ryter jag åt Wilda när hon för femtielfte gången sliter Joppe i svansen.

Wilda får ett raseriutbrott, kastar sig över fjärrkontrollen och ska precis slänga iväg den.
I ren protest

Jag tänker att jag ska vara lite snabb innan hon förstört den redan så trasiga tevedosan. Jag rycker kontrollen ifrån henne, tappar den mitt i schvungen och råkar dänga den med buller och brak.
Batterierna flyger all världens väg´och dosan spricker några centimeter till.

Wilda tittar upp med stora ögon på sin mamma "OJ"
Pelle tittar på sin sambo med stora ögon "Det där var väl inte så jävla pedagogiskt!"

Jag försöker tala om för Wilda att hon inte ska göra som mamma GÖR
Utan som mamma SÄGER

"NÄE"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar