torsdag 19 juli 2012

Idag är hon billig

Det är tredje, nej fjärde semesterdagen idag och vi tänkte ju som alla andra semesterfirare.
Vi drar in till staden och kollar lite.
Först en kaffe hos Linda med familjen.
Wilda gick därifrån med två bulor då hon trillat in i elementet.

Sen bar det av till Rasta för att käka lunch.
Ikea är ju fullt tänkte vi
Det tänkte tydligen alla andra också.
Då vi fick pressa oss ner mellan småbarnsfamiljer( Jag vet vi tillhör den kategorin själva) och pensionärer.
Äta snabbt och åka vidare.
Wilda hade kopplat på sig djävulshornen redan under morgonkvisten.

Hon är inne i en period just nu som heter.
Klättra,skrik,kasta och avslutningsvis "OJ"
Hon klättrar upp för bordet, trillar ner från stolen, hon är som "tio små apor hoppade i sängen"
Allt är NEJ
Wilda NEJ inte slita hunden i morrhåren
Wilda Nej inte kasta glaset från trappen
Wilda Nej gå ner ifrån fönstret

Vad är det i NEJ du inte förstår???

Wilda tittar på sin mamma, klättrar upp i soffan, slänger tevedosan all världens väg.
"OJ"

Just nu känns det som att jag har vilat ikapp, druckit min beskärda del av min Bag in box.
Nu kan jag återgå till jobbet igen....
Som sagt just idag känns det så
Jag vet man får inte säga att man är "trött på sitt barn"
Man ska alltid le så jävla dant och rycka på axlarna "Ja man har ju skaffat dom själv"
Jag har ju inte sagt att jag vill att hon ska krypa tillbaka in i livmodern där hon kom ifrån, å stanna där i en evighet.
Nej det hade gått och väl räckt med en dag eller två....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar