måndag 20 december 2010

Hur ska detta gå?

Första dagen som Wilda och jag är ensamna så nu försöker vi att få lite rutin på vardagen.
Hur nu det ska gå till...
Började ju bra då vi kom upp i tid åt frukost och fick på oss kläderna.
Skulle befinna oss på bvc vid elva men tji fick jag då inte bilen startade, så i stället blev det ännu en hemmadag.

Men ingen verkar klaga då alla ligger och sussar även Joppe och Dusty...

Har jag lite tur så hinner jag att diska klart det jag har påbörjat, hänga upp tvätten och ha maten klar tills Pelle kommer hem.
Som sagt om jag hinner

4 dagar kvar till julafton i frågan om julstressen hunnit infinna sig säger jag bara
Nepp
Har knappt insett än att det är JUL, som den dåliga husmor jag är har jag varken putsat några fönster, bakat lussebullar, fixat julgran
NADA
Just nu låter jag bara allt passera tar dagen som den kommer och njuter, resten skiter jag i.
Jag tänker inte vara nån hurtig supermorsa som gör allt för att det ska bli perfekt.
I min värld funkar alltid "ordning i kaoset" bäst,även om det ligger lite damråttor under soffan eller intorkad tandkräm i handfatet tror inte jag att min dotter kommer få några me´n för livet.

Nu fick vi visst bryta då nån vaknade och krävde mat!!!

1 kommentar: