torsdag 23 december 2010

Dan före doppare dan!!!

ÅÅ gott folk här i Törsbo är det förtillfället KAOS...
Fick hem en febersjuk karl i tisdagskväll och sedan har han i princip legat pall.
Har även två understimulerade hundar och under natten hade jag även en ledsen liten Wilda som hade magknip.

Udden var nog ändån inatt då jag hade en svettig feberfrossande karl som låg brevid mig och snarkade. En ledsen liten flicka som ville krypa in i mamma igen och isolera sig från omvärlden och mitt i allt detta hör jag hur Joppe börjar hulka.
En konsekvens som lätt uppkommer då man äter för mycke snö, som även kan innehålla hemliga ingredienser.

Vad gör vi nu???

1. Låter han spy på golvet och låtsas som om vi inte märkt nått.

2. Slänga upp den nu nästan sovande ungen på axeln och ta Joppe under andra, springa ner för trappen och slänga ut honom.

3. Väcka en sjuk, snarkande husse och påpeka att hans hund spyr....

Kan ju bara säga att jag valde alternativ 3 då jag insåg att Pelle har lättare att somna om.
Ja visst är livet härligt =)

1 kommentar:

  1. Era stackare! Så han blev dålig, kan ha varit från oss...hade en febrig Mika hemma i onsdags, hon är dock redan piggare... Hoppas Pelle är ok o att du o Wilda klarar er!! God Jul!!

    SvaraRadera