torsdag 30 december 2010

Försöka duger...

Gjorde under gårdagen ett tappert försök att agera som lattemamma....
Mötte upp Nina som kom med bussen och hade en timme över innan nästa tåg skulle gå så då bestämde vi oss för att ta en snabbfika.
Så in till staden packa upp vagn, väska, barn alles in på baronen hitta ett fik, preja oss fram mellan borden och parkera på lämpligt ställe.
Redan här missförstod Wilda oss när vi sa snabbfika
Nu skulle här ätas (milk delivery)
Sen hann jag lämna över henne till moster Nina, springa bort och köpa mig en macka och vatten.
En sak jag lärt mig som nybliven förälder, köp inget varmt det hinner ändå kallna innan du fått i dig en tugga.
Näväl hann sätta mig ta en tugga sen skulle det vaggas och sova....
Sen utbrister min syster att nu får vi nog skynda oss på, tåget går om en kvart.

Jaja i med den nu sovande Wilda i vagnen, trycket i mig räkorna på mackan.
Va fan jag har ju betalat för den, 59 spänn för lite räkor =)
Sen halvsprang vi tillbaka till bilen och lastade in allt och alla.

Spann iväg till tågstationen och hann precis lämna av syster vid tåget innan det gick....

PUhh näe nån jävla lattemorsa är jag nog inte.


Men ibland lyckas man som igår då jag fick en telefonförsäljare att slänga på luren i örat på mig.
Efter det att han sa att jag måste vara korkad!
Å med råga på allt så var jag inte ens otrevlig.
Vad skulle då denna väna försäljare lura på mig
Premiepensionen
Vad annars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar