torsdag 12 november 2009

Väck mig!

04:15 ringer klockan
Min kropp stänger automatiskt av den sedan börjar dagen.
Jag drar mig upp ur sängen, helt på rutin lyckas jag sätta på mig kläderna, bre ett par mackor och borsta tänderna. Går en runda med hunden och först nu börjar kroppen vänja sig vid det vakna tillståndet.
Väl på jobbet stretar jag på, timmarna går men ändå känns det som att dagen står still. ÅÅÅ längtan efter att bara få komma hem och krypa ner i sängen växer ju fler timmar som går.
14:00 Hemfärd
En snabb runda med hunden och sedan lite lunch, en varm dusch och sedan är jag som en slagen hjältinna. Lägger mig på soffan en stund, ska bara vila benet lite innan jag beger mig till stallet.
16:30 Vaknar
Ett snabbt ryck och jag är vaken igen, FAN vad är klockan?
Redan mörkt, slumrade visst till lite. På med lite kläder och sedan bär det av till stallet men blir lugnt idag eller? klockan har hunnit bli 19:00 men kroppen säger till hjärnan att klockan är läggdags, en dag i morgon åxå.
Så vad blir det för mat??
En kebabrulle från ljungbyholms pizzeria så har vi jobbat in matlagningen. Så här års så tappar man allt vad effektivt arbete innebär, allt går på rutin. Men en dag då solen strålar lyckas tränga sig fram, då kanske jag kommer att vakna upp ur denna dvala. Min kropp har redan gått i vintervila men vintern har ju knappt börjat.

Lite ångest ändå över allt man inte hinner med, allt man skulle gjort. Dammsugaren står i sitt hörn och väntar på mig. Disken växer lite mer för var dag, tvätten som ska vikas blir bara skrynkligare. Men just nu så skiter jag i det, för det enda jag kan tänka på är när det är tillåtet att ta sig upp för trappen, krypa ner i sitt mjuka duntäcke och släcka lampan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar