söndag 21 juli 2013

Wilda tjatar hål i huvudet

Då Pappa Pelle har åkte iväg till skåne för att "Panga grisarna" va Wilda och jag ute på egna äventyr.
Väl hemma igår hade klockan blivit mycke
Den Wilda va trött
Den Wildas mamma var tröttare
Därför tyckte hon att det var en utmärkt ide att  låta Wilda få krypa ner i mammas och pappas säng och kolla på film.
Tanken var att den Wildas skulle somna där i stora sängen.
Så mamman skulle slippa nattningen

Efter några avsnitt av "Pettson och findus" + några vändor.
"Jag måste kissa"
"Jag måste ha min snutte"
"Jag måste ha vatten"
Så var mamman slut som artist.
Hon släckte lampan kröp ner i sängen och sa GODNATT!
Den Wilda fortsatte tjata hål i mammans huvud
Hon gick igenom hela den gågna dagen, samt sjöng några omgångar "Sjörövarfabbe", "Lille katt", "Pippi Långstrump"

Tillslut brann det för den ömma modern
"Wilda om du inte slutar sjunga får du gå in och lägga dig i din säng"
Där hon förövrigt aldrig vill sova
Det blev en stunds tystnad
"Okej mamma jag vill sova Wildas säng"

Vi traskade in, drog ner persiennen och sa godnattt.
5 minuter senare sov vi båda två i varsin säng.
Så mysig blev den lördagskvällen
"Okej mamma jag vill sova i min säng"

1 kommentar:

  1. Men se där, nu kanske hon vill sova där framöver...?

    SvaraRadera