måndag 21 juli 2014

Husmorskolan del 1

Det är fredag kväll och man försöker mer än möjligt att plocka fram den där motovationen som man tappade någonstans på stranden vid kl 15:00 då man inser att man måste börja packa ihop och bege sig hemåt.
Väl hemma lagas det en lätt och något lam middag så att man ska kunna ägna kvällen åt annat.
Det vill säga veckans hushålls sysslor som man skjutit fram gång på gång.
Man har lutat sig tillbaka och skyllt på det fina vädret eller som frun här i huset brukar säga.
"Jag tar det sen"
I hopp om att någon annan vänlig själ ska raska över allt lite snabbt.
Det verkar tämligen ont om sådana på Halmvägen 8.

För tvätten ligger kvar ovikt  i en hög som nu har samma igenkänningsfaktor som lutande tornet i Pisa. Någon har skrivit i dammet på min teakskänk, jag är glad att det är treåringen som valt at skriva bokstäver som ännu inte är uppfunna. Istället för en lustfylld 14 åring som med all säkerhet hade skrivit "KUK".
För att inte tala om golvet som mer eller mindre påminner om stranden som vi brukar bre ut oss på. Det är en Öken, sand som nästlat sig via skorna, badlakanen och kläderna som legat och samlat på sig ute på "Vita Sand". Hundarna som grävt i sandlådan för att sen rusa in och ruska av sig.

Allt detta måsta jag nu denna ljuva sommarkväll ta tag i.
Måste,måste,måste

Nu kommer det, mitt enkla tips och det enda som behövs är:

En flaska champange på kylning.
Sen använder man detta som ett belöningssystem.
Dammsuga= 1 glas
Putsa fönster= 2 glas
Rensa rabatter= 1 glas

Ju tråkigare desto fler glas.
Helt plötsligt blev min fredag so fucking Amazing

Det bör dock tilläggas att jag rekommenderar endast att ni utför detta en gång i veckan.
Jag menar nån måtta får det väl vara med hushållssysslorna
Och putsa gärna fönstrena först resultatet kan bli så varierat annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar