onsdag 13 mars 2013

Plötsligt händer det

Likt varje kväll sitter Pelle och jag i soffan.
Inser att på teven är det endast skit som levereras under kvällen.
Svaret blir alltid detsamma
"Ska vi hyra en film"
"Visst" säger jag
"Välj du"
Pelle zappar, blippar och kollar trailer några minuter passerar
"Äsch jag hittar inget, välj du"
Jag får dosan kör om samma procedur och inser att klockan har tickat iväg och ojojnublevdetsentGodnatt.
Slänger tillbaka dosan och går och lägger mig
Det är ju en dag imorgon också

Men sen plötsligt händer det.
Vi hittar en film på första försöket
"Lawless"
Baserad på en sann historia
Jag som inte tycker om våldsfilmer måste ändån säga att den var helt klart jättebra.
Rå,hård och rätt otäck MEN den slutade lyckligt så därför kunde jag sova utan ångest.


Nån kväll efter hittade vi
"En oväntad vänskap"
Baserad på en sann historia
Har du haft en dålig dag, se den.
En riktig feel good film

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar