onsdag 25 juli 2012

Semestertider

Ja under dom 9 dagar som gått har vi hunnit med en hel del, här på Halmvägen 8.
Vi (JAG) har sytt ett draperi till badrummet.
En bra karl reder sig själv som man säger.
Jag drog fram mormors gamla Singer sen satt jag med tungan rätt i munnen och sydde raksöm.
 Med en viss hjälp och support utav sambon och några telefonsamtal.
Som tur var hade jag en livlina kvar och kunde ringa en vän(dvs min mor), det lät typ såhär.
"Var ska jag fästa nålen??"
"Visst måste jag köra fram och sedan backa för att fästa tråden"
"Vart sitter backen då???"
"Den under tråden ska jag sätta fast den också"

Ja ni fattar.

Sen har jag såklart slipat och målat, badat och solat.
Druckit ett glas vin mitt på blanka dagen, för att jag kan
Varit på Gröna stugan och ätit god mat
Varit och shoppat på Ullared
Körde på en hare
Den dog, man bör passa sig när kärringarna är ute på turne.

Wilda verkar också uppskatta semesterdagarna.
Hon får givetvis sova HUR länge hon vill.
Hon får äta kakor och dricka saft mitt i veckan
Bada en,två,tre gånger eller tills mamma och pappa har tröttnat på att hämt henne påväg ut mot horisonten.

Tyvärr är det nått skit med min blogg jag kan inte lägga ut några somriga semesterfirare.
Eller något annat för den delen heller.

Annars mår du??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar