onsdag 25 augusti 2010

Morsan,mamma,mor

Sitter och funderar på under vilken kategori "mamma" jag kommer att hamna.

Kanske blir jag den nya bohemen som köper tygblöjor för hela föräldrapenningen, odlar mina egna grönsaker och vägrar låta ungen klä sig i annat än ekologisk bommul med batikmönster.
Kan ju även tilläggas att jag odlar en midre skala weed i mitt egna land då alkohol är en dyr dryck att lägga pengar på.
åå Jag menar vem behöver en så "värdslig sak som pengar"

Eller

Blir jag skrik och panikmorsan som vägrar låta någon annan hålla mitt barn för nån kan ju faktiskt "tappa" den! Ungen får inte göra annat än att ligga i sin rasthage och ju äldre den blir desto högre staket tillkommer så att inte ungen kan ge sig ut på egen risk och skada sig. Jag slutar ligga med min sambo för all tid måste ägnas åt det lilla miraklet.ÅÅ blotta tanken på att skaffa en 2 är utom all existens med tanke på att dygnet har bara 24 timmar, som ska ägnas åt det nya tillskottet.

Eller

Blir jag kanske karriärskvinnan som veckan efter förlossningen är tillbaka på mitt jobb och låter en nanny amma ungen. För jag menar ihoplappad och sydd spelar ingen roll när aktierna går upp så finns det ingen tid eller inkomst att förlora. Ungen kan endast gå klädd i Gucci och Dolce and Gabbana så det blir ingen lek att tala om för om några år börjar skolan och tills dess måste den lärt sig i alla fall 3 språk flytande+ multiplikations tabellen.

Eller

Blir jag helt enkelt den ömma moder som gör allt som står i min makt att denna lilla varelse ska känna kärlek och trygghet. Att han/hon ska lära sig rätt och fel gentemot människor och behandla alla likvärdiga. Som febrilt försöker att få vardagen att gå ihop med allt och alla och som vid vissa tillfällen känner sig som den sämsta men kanske även den bästa morsa som vandrat på denna jord.

Ja vad vet jag men en sak är i alla fall säker ungen kanske ska komma ut först så får vi ju se sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar