tisdag 9 mars 2010

En helt vanlig dag

Måndag:
KLockan ringer
04:15 upp och hoppa fixar lite mackor och borstar tänderna.
05:00 framme vid jobbet byter om och sedan börjar jag mjölka
08:30 Nu är det färdigmjölkat och diskat. FRUKOST (kaffe)
09:00 fodrar och ser till att det finns strö överallt, sedan går jag igenom brunster och kollar vilka som ska semineras. Fick hjälp av ote att tvätta gropen, den ska glänsa inför studiebesöket på onsdag!!
Innan dagen var slut så seminerade jag lite kor och sedan hann klockan slå ett.
Arbetsdagen är nu avslutad byter om lite snabbt sen hem till törsbo.

13:20
Hemma:
In i duschen lite snabbt sedan slänga i sig lite fil och flingor sätta mig i bilen och iväg till sjukhuset.
14: 10
Framme vid sjukhuset träna ben till 15:00 sedan än en gång byta om.
In till lantmännen och Ikea inhandla foder och annat till den nya valpen.( Jippie)
16:30
Framme vid stallet Martina och jag gick ut en sväng med hästarna, sedan mockad jag småpulade lite jaja.
19:00
Hemma igen efter en hektistkt dag
Börja laga maten,pasta med skaldjurssås glömde kaffet
20:00
Somna på soffan, väntar tills klockan slagit halv tio sen borstar jag tänderna och kryper ner i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar